فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
سرخط خبرها

چهارراه پر‌رفت‌و‌آمد ۱۴۰۰ | بازخوانی کنش‌های سیاسی و رسانه‌ای نامزد‌های احتمالی انتخابات پیش‌رو

  • کد خبر: ۵۲۳۸۰
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
چهارراه پر‌رفت‌و‌آمد ۱۴۰۰ | بازخوانی کنش‌های سیاسی و رسانه‌ای نامزد‌های احتمالی انتخابات پیش‌رو
رصد حال و هوای انتخاباتی اردوگاه‌های سیاسی کشور، حکایت از آن دارد که میدان انتخابات‌۱۴۰۰ قرار است میدانی شلوغ و پر از کاندیدا باشد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته‌ای که گذشت، هفته انتخاباتی پرخبری بود. در میان لیست بلندبالای کاندیداها، برخی نام‌ها رسما راه خود را از این لیست جدا و تأکید کردند قرارشان بر کاندیداتوری نیست. برخی با، اما و اگر حرف زدند تا نامشان را فعلا در لیست نگه دارند و احتمالات بر سر آمدن برخی دیگر از کاندیدا‌ها بر نیامدنشان چربید.


آقای رئیس به بهارستان راضی نیست

خبر‌های جسته‌و‌گریخته حکایت از این دارد که قالیباف، فعالیتش برای ۱۴۰۰ را زیرپوستی کلید زده است و حتی برخی، تحرکاتی مانند سفر‌های استانی یا فشار‌آوردن بر دولت را در‌راستای همین حاضر‌شدن برای میدان رقابت‌۱۴۰۰ می‌دانند. در هفته‌ای که گذشت، اما اظهارنظر‌های برخی چهره‌های نزدیک به او این احتمال را پررنگ‌تر کرد. دبیر کل جبهه جهاد گران ایران اسلامی از قطعی‌شدن فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف برای ۱۴۰۰ خبر داد. پیش‌تر نیز خبری درباره حضور نزدیکان قالیباف در یک ستاد انتخاباتی در ساختمان مشروطه جنجال‌برانگیز شده بود.


پیش‌بینی رضایی از استمرار تحریم‌ها

«ذهن‌خوانی نکنید.» این آخرین واکنش محسن رضایی به سؤالی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ بود. رضایی مدتی است حملات به دولت را هم شدت بخشیده و عملا وارد فاز رویارویی با دولتمردان شده است. او اخیرا به تسنیم گفته است که تحریم‌ها حتی با روی‌کار‌آمدن بایدن تا پنج‌سال آینده ادامه خواهد داشت. او با انتقاد از پیش‌بینی فروش ۲.۳میلیون بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ گفت: «معلوم می‌شود که نمی‌خواهیم از تحولات درس بگیریم و روی پای خود بایستیم.»


ضرغامی بالاخره محبوب می‌شود؟

مدت‌هاست تلاش فراوان برای ساختن وجهه‌ای سیاسی و محبوب از خود دارد، آن هم با نشست و برخاست با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان؛ بنابراین زمزمه‌های دور و نزدیک می‌گفتند ضرغامی درحال مقدمه‌چینی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری است. اما این روز‌ها بی‌پرده و مستقیم از هوس رئیس‌جمهور‌شدنش حرف می‌زند. ضرغامی اخیرا در ویژه‌برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید‌بهشتی گفته است: «عنوان اصولگرایی یک پوست خربزه زیر پای بچه‌های انقلاب است.»


نوبخت خیال رقبا را راحت کرد

«من برای بازگشت به دانشگاه لحظه‌شماری می‌کنم.» محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با گفتن این جمله، تکلیف اهالی سیاست و رسانه را با گمانه‌زنی درباره کاندیداتوری‌اش روشن کرد. او که نامش در لیست دولتمردان کاندیدای ۱۴۰۰ قرار داشت، طی هفته اخیر بالاخره لب به اظهارنظر گشود و تأکید کرد که قراری برای کاندیداتوری ندارد و به دانشگاه باز خواهد گشت.


انتقاد آخوندی به طرح برجامی مجلس و تلنگر به رئیس جمهور

عباس آخوندی در سال‌های اخیر، چهره دیگری هم از خود نشان داده است؛ یک نظریه‌پرداز اقتصادی، تاریخی و ملی که در دو حوزه اقتصاد و تمدن ایران زمین، دارای ایده و فکر است. آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی دولت اول روحانی، دیروز در توئیتر خود نوشت: «در‌برابر تصویب طرح بی‌مسمّای اقدام راهبردی لغو ‎تحریم‌ها در ‎مجلس باید گفت: به کجا چنین شتابان. آیا هیچ آگاهی از شرایط ‎اقتصاد ایران و سختی ‎معیشت مردم دارید؟»
 
او در ادامه توئیتش به نقش رئیس‌جمهور در این چالش سیاسی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «فحوای اطلاعیه دبیرخانه شورای امنیت ملی درباره طرح به‌اصطلاح لغو تحریم‌ها حاکی از آن است که شورا هیچ مصوبه رسمی در‌باره متن این مصوبه نداشته و هر‌چه بوده در‌حد رایزنی‌های اولیه بوده است. ‎رئیس‌جمهور به‌جای عدم ابلاغ آن بهتر است تذکر قانون اساسی، هم به ‎مجلس و هم ‎شورای نگهبان بدهد.»
 
تا انتخابات ۱۴۰۰ راه زیادی باقی نمانده است، اما رصد حال و هوای انتخاباتی کشور، گویای آن است که در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو باید منتظر رونمایی از کاندیدا‌های جدید دیگری باشیم؛ میدان انتخابات۱۴۰۰ انگار قرار است میدانی پررفت‌و‌آمد و شلوغ باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->